Danmark har mange dygtige iværksættere og vækstvirksomheder, og der er brug for endnu flere. Derfor samler Erhvervs- og Vækstministeriet alle relevante parter til en fælles indsats for iværksættere og virksomheder i vækst.
Uge 46 vil byde på events, springboards, workshops, foredrag og konkret rådgivning, hvor danske og udenlandske eksperter stiller deres viden til rådighed. Der er tilbud til alle - fra iværksætterspirer i folkeskolen til direktører med vækstambitioner.
Med initiativet i uge 46 ønsker de mange partnere bag kampagnen at vise, hvordan det er muligt at få succes som iværksætter og få sin virksomhed til at vokse.
Global kampagneuge
De mange arrangementer, der finder sted i uge 46, er en del af det verdensomspændende Global Entrepreneurship Week. Den globale kampagne gennemføres for fjerde år i træk. I 2010 deltog 7,5 millioner mennesker i de 37.000 arrangementer, der blev gennemført i 104 lande verden over. I Danmark deltog 12.000 personer i 140 arrangementer over hele landet.
Formålet med Global Entrepreneurship Week er at generere nye idéer til vækst og iværksætteri samt skabe netværk for millioner af mennesker, der gerne vil starte egen virksomhed. Bag Global Entrepreneurship Week står Kauffman Foundation og Make Your Mark.
Du kan læse om initiativet og de mange arrangementer landet over i løbet af uge 46 på hjemmesiden:
www.uge46.dk
Kilde: www.uge46.dk
/Bjarke.